Vehicles of the club
970-563
Der Wagen wurde 1925 in Zwickau gebaut und noch mit sächsischer Nummer 688 K in den Bestand eingereiht. 1961 erhielt er eine Blechbekleidung und Flachpolstersitze. Bekannt ist, dass er 1972 von Freital nach Zittau umgesetzt wurde. Weiterhin weilte er im August 1991 zu Sondereinsätzen in Oschatz. Als einer der wenigen Zittauer Altbauwagen erfolgte im August 1993 der Umbau auf KE- Bremse im RAW Görlitz Schlauroth. Der anschließende Einsatz erfolgte bis zur Abstellung des Fahrzeuges wegen Fristablauf. Das Fahrzeug kam 1996 zur SOEG und wurde am 03.06.2004 von der dieser durch unseren Verein abgekauft.
The car was built in Zwickau in 1925 and was still part of the inventory with the Saxon number 688 K. In 1961 he received a sheet metal cover and Flat cushion seats. What is known is that it was moved from Freital to Zittau in 1972. He also stayed in Oschatz in August 1991 for special operations. As one of the few The old Zittau car was converted to KE brakes in August 1993 at the RAW Görlitz Schlauroth. The subsequent operation continued until the vehicle was parked Deadline expiration. The vehicle came to SOEG in 1996 and was purchased by our association on June 3rd, 2004.
Owner | IV Zittauer Schmalspurbahnen e. V. |
Carriage number DR (1951/58-heute) | 970-563 |
Year of manufacture | 1925 |
Kind | D4tr / KB4tr |
Construction type | Einheitsbauart |
Manufacture | Zwickau |
Break | pneumatic brake |
Coupling | Scharfenberg coupler |
Gauge | 750 |